Direktlänk till inlägg 27 november 2009

4 veckor efter operationen -9 kg

Av Sara - 27 november 2009 11:27

Idag är det 4 veckor efter operationen och vågen står på 112 kg.


Har så smått börjat märka i kroppen att jag gått ner, bl.a så behöver jag inte längre förlängningsflärpen till BHn. Jag äter fortfarande lite för lite, men det blir allt bättre. Ibland glömmer man liksom bort att man ska äta också... Är sjukt less på knäckemackor nu och äter mest mjukt bröd trots att jag då blir trött och matt, ska försöka hitta ngt gott mjukt bröd som min kropp också gillar.

Det är iaf väldigt ekonomiskt att äta lite! Jag, Emil och Ella brukar ibland dela på en färdigrätt till middag och det räcker alldeles perfekt till oss tre (Emil & Ella äter mest).

Har nästan inte ont alls längre och det är jätteskönt! Är dock ganska trött och fryser JÄMT!

 
 
Ingen bild

Linda

27 november 2009 13:13

Vad kul att det går framåt :-D Eller nedåt, ska man väl säga? hihi
Bara tänk på att om du äter för lite så ställer kroppen in sig på svält och du går ner lite. Se till att småäta. Och skippa brödet, det är inte alls bra då man ska gå ner. En massa onödiga kolhydrater.
Keep up the good work!

 
Ingen bild

Sara

27 november 2009 23:45

Jo, jag vet ju egentligen allt det där... Men det kan vara svårt att omsätta teoretisk kunskap i praktisk handling ibland... ;)

 
Ingen bild

Linda

29 november 2009 12:56

Jo, det kan jag ju förstå. Men du får sätta fart nu, då du iaf op dig ;-) Fast du har ju iaf gått ner en hel del. Bara att fortsätta och pina sig.. för godis är ju gott *S*

 
Lousie

Lousie

29 november 2009 19:54

Hahah, vad roligt! Och jag som sitter och äter choklad x'D
*smaskar*

http://blondbrunettt.blogg.se

 
Ingen bild

Sara

29 november 2009 21:12

Men...godis är ju inte särskilt svårt för mig att skippa, har aldrig varit någon godisråtta.

 
Ingen bild

Linda.S

1 december 2009 11:33

Halloj Bruden !
Du e duktig du ! Tänk om man kunde ta å rycka upp sej själv....oxå!
Jag ser resultatet nere på ICA ! Pistagebullarnas försäljning har gått ner ... fniss !
Ha de bra Kjam Linda.S

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 14 mars 2010 00:23

Har tamejfan inga kläder som sitter bra längre, allt är mer eller mindre för stort... Dessutom skulle jag vilja köpa mig en klänning, men hittar ingen jag vill ha.. Jag ska hota mina nära och kära med att börja gå naken om de inte ger massa presentko...

Av Sara - 22 februari 2010 17:53

        

Av Sara - 26 januari 2010 21:26

Har börjat skolan nu i januari, vilket gett mig lite bra rutiner i mitt annars ganska ostrukturerade liv. Nu äter jag frukost samma tid varje morgon, hyfsad lunch, diverse mellanmål och är dessutom hungrig till middagen. I samband med skolstarten fix...

Av Sara - 3 januari 2010 03:19


     Nu ser till och med jag att det blivit lite skillnad    ...

Av Sara - 1 januari 2010 20:59

Har inte vägt mig alls de senaste två veckorna, och trodde väl att jag kanske till och med gått upp ngt kg efter jul och allt. Ställde mig på vågen idag och upptäckte att jag gått ner 9 kg på två veckor...helt sjukt mkt! Jag vet inte riktigt om jag s...

Ovido - Quiz & Flashcards